Wycieczka klas 5 do Kotliny Kłodzkiej

Dnia 6 maja br. klasy 5a i 5b w wyśmienitych nastrojach wybrały się na 2-dniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej.

Pierwszym punktem programu było zdobycie szczytu o nazwie Szczeliniec Wielki. Przewodnik opowiedział nam niesamowitą ciekawostkę, dotyczącą tego miejsca – mianowicie, góry te wieki temu stanowiły dno morza. Trudno nam do dzisiaj w to uwierzyć.

Ile schodów prowadzi na Szczeliniec Wielki? Takie zadanie otrzymali uczniowie. A w drodze towarzyszył nam przezabawny … nietoperz Rysio, który trafił do Karoliny, jako nagroda za najdokładniejsze policzenie schodów. Kiedy zdobyliśmy szczyt, wysłuchaliśmy ciekawej opowieści o Duchu Gór i księżniczce Emilce. Zejście okazało się dość strome i prowadziło do Piekiełka, gdzie rozegrała się prawdziwa bitwa na śnieżki.

Następnie autokarem pojechaliśmy do Kudowy Zdrój, w której odwiedziliśmy park zdrojowy i skosztowaliśmy niedźwiedziego czosnku oraz zdrojowej wody wprost ze źródła.

Jeszcze tego samego dnia po przybyciu do miejscowości Duszniki Zdrój poszliśmy czerwonym szlakiem do schroniska Muflon. Widok rozpościerający się z tego miejsca zapierał dech w piersiach. Po powrocie gospodarz naszego noclegu przygotował dla nas ognisko z kiełbaskami i gorącą herbatę.

Kolejnego dnia poznaliśmy miasto Duszniki Zdrój od strony muzycznej tzn. odwiedziliśmy Dworek Chopina oraz spróbowaliśmy zdrowotnej wody z kolejnego źródła. Fryderyk Chopin przyjeżdżał tu, aby się leczyć i komponować. Spacerkiem udaliśmy się do centrum miasta, a następnie do Muzeum Papiernictwa. Tam czekały na nas ciekawe wykłady na temat historii wyrobu papieru oraz warsztaty, na których własnoręcznie wyrabialiśmy papier.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Kłodzku, gdzie przewodnik oprowadził  nas po centrum tego historycznego miasta. Wróciliśmy pełni wrażeń i niezapomnianych chwil, które na zawsze pozostaną w naszej pamięci.