Jak połączyć rywalizację sportową z logicznym myśleniem i królową nauk – matematyką? Nic prostszego! My wykorzystaliśmy do tego Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, który obchodzony był w piątek 28.09.2018r. Publiczna Szkoła Podstawowa w Łosiowie im. Juliusza Słowackiego świętowała na całego.
Z okazji tego dnia został zorganizowany konkurs przez nauczycielki matematyki – panią Agnieszkę Łabiak oraz panią Karinę Gwardyńską. Udział w nim brali uczniowie klas młodszych (4, 5, 6), jak i starszych (7, 8, III gim.) w klasyfikacji klasowej oraz indywidualnej.
Zmagania zaczęły się już we wtorek 25.09.2018r. Z każdej klasy wyłoniono dwójkę ekspertów tabliczki mnożenia, którzy następnie reprezentowali zarówno swoją klasę, jak i siebie w konkursie indywidualnym oraz przyznano pierwsze punkty. Każdą klasę reprezentowało 5 osób – dwóch liczących oraz trzech sportowców. Aby przyznać punkty, sportowcy musieli wykonać wybraną liczbę ćwiczeń wylosowanych przez osoby liczące. Uczniowie wykazali się szybkością wykonywania działań oraz sprawnością i kondycją sportową.
W młodszej grupie wiekowej zwyciężyła klasa VI, która wyprzedziła pozostałych zawodników dzięki bardzo szybkiemu rozwiązywaniu działań matematycznych. Natomiast w grupie starszych uczniów zwyciężyła klasa VII, która od początku była faworytem.
Konkurs indywidualny był nieco trudniejszy. Uczniowie klas starszych musieli się wykazać w tym samym czasie prędkością liczenia oraz biegania, a uczniowie klas młodszych celnością strzałów do bramki. Największą rolę w tym zadaniu odgrywała ilość poprawnie obliczonych działań. W młodszej kategorii wiekowej dzięki znajomości tabliczki mnożenia zwyciężyły i uzyskały tytuł „Szkolnej Mistrzyni Tabliczki Mnożenia”: Emilia Kolbuch oraz Emilia Kasztelan z klasy VI. Z początku nie udawało im się trafić do bramki małą piłeczką, lecz dziewczęta sprawnie odrobiły straty liczeniem. W starszej grupie wiekowej zwyciężyła oraz otrzymała ten sam tytuł Aleksandra Smęda z klasy III gimnazjum. Popisała się ona doskonałą kondycją sportową oraz sprawnością umysłu. Bardzo szybko wykonywała wszystkie działania, dzięki czemu zapewniła sobie prowadzenie. Zwyciężczynie otrzymały gry logiczne, a pozostałe osoby kalkulatory.
Konkursy zaangażowały nie tylko uczestników, ale i uczniów dopingujących swoje koleżanki oraz kolegów. Zwycięzcom gratulujemy, a nauczycielom dziękujemy za to, że po raz kolejny pokazali nam matematykę jako świetną zabawę.
Relację przygotowała Hanna Marciniak z kl. III gimnazjum.