„Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki”
Hadi Portavi, inicjator Godziny Kodowania

  

W dniach 6 – 13 grudnia   nasza szkoła przyłączyła się do udziału w międzynarodowym  wydarzeniu, jakim jest Godzina Kodowania. Celem tej inicjatywy jest przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw.  

Uczniowie  podczas lekcji informatyki rozwijali swoje umiejętności programowania, a także rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia. Aktywności  były dostosowane do wieku. Pierwszoklasiści uczyli się bez komputera. Dowiedzieli się  że każdy program to tak naprawdę ciąg czynności wykonywanych w określonej kolejności, a przejście przez labirynt krok po kroku  i kolory  zakodowane liczbowo okazały się wspaniałym wyzwaniem dla przyszłych programistów.

Czwarta i piąte klasy zdobywały nowe umiejętności korzystając ze świata Minecraft. Zadaniem dzieci było budowanie własnych gier  za pomocą bloków kodu.

Klasy szóste i siódma   do programowania wykorzystywały  platformę edukacyjną: Blockly games, poznając  tajniki kodowania z pomocą zbioru kilku gier,  takich jak  puzzle, labirynt, ptak, żółw, animacja.

Najstarsi uczniowie rozwijali zainteresowania programistyczne   tworząc własne gry dzięki aplikacji NCLab.  Definiowali niestandardowe polecenia z Karlem – robotem, który potrafi wykonywać sporo zaawansowanych czynności. Wymaga jedynie sprytnego programu i odrobiny cierpliwości.

Bardziej zaawansowani pisali w języku Python    program, aby urozmaić codzienność astronautów na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Zadanie wykonywali  za pomocą internetowego emulatora Sense HAT.

Wszyscy świetnie się bawili i dzielnie rozwiązywali problemy programistyczne. Wielu uczniów otrzymało certyfikaty, co jest potwierdzeniem osiągnięcia przez nich odpowiedniej ilości rozwiązanych zadań.

Anna Jelenkowska

.

.

Skip to content