KONKURS RECYTATORSKI
POECI ROMANTYCZNI W INTERPRETACJI DZIECI I MŁODZIEŻY
Rok 2022 jest ogłoszony przez Sejm RP rokiem Polskiego Romantyzmu; właśnie mija 200 lat od wydania „ Ballad i Romansów” Adama Mickiewicza. Ten fakt zapoczątkował w Polsce nową epokę literacką.
REGULAMIN KONKURSU
- Postanowienia ogólne
- Organizatorem konkursu jest Publiczna Szkoła Podstawowa im. Juliusza Słowackiego w Łosiowie,
- koordynatorzy: Ludwika Chojnacka, Grażyna Smolińska, Iwona Lis
- Konkurs skierowany jest do wszystkich uczniów PSP w Łosiowie i będzie przebiegał w trzech grupach:
Grupa 1: Kl. I – III
Grupa 2: Kl. IV – VI
Grupa 3: Kl. VII – VIII
- Cele Konkursu:
- Stworzenie uczniom szkoły możliwości szerszego zapoznania się z utworami poetów tworzących w epoce Romantyzmu.
- Kształtowanie u młodego pokolenia wrażliwości na piękno języka polskiego.
- Rozwijanie zdolności recytatorskich i aktorskich u dzieci i młodzieży szkolnej.
- Wzmacnianie umiejętności prezentowania swoich talentów na scenie, przed publicznością.
- Wspieranie i rozwijanie zainteresowań literaturą polską.
- Dostarczanie doznań estetycznych i emocjonalnych wypływających z utworów literackich.
- Zasady uczestnictwa i przebieg konkursu
- Każda klasa zgłasza do konkursu co najmniej 3 osoby, w przypadku dużej ilości chętnych zalecamy przeprowadzić w klasie wstępne eliminacje.
- Recytację ocenia powołana przez organizatora komisja
- Ocenie podlega wyłącznie: wyraz artystyczny i recytacja
- Przebieg konkursu: Konkurs rozpoczyna się z dniem ogłoszenia tj. 23. 03.2022 r. i zakończy się 22.04. 2022 r.
Etap 1 Zgłaszanie kandydatów prosimy dokonywać u koordynatorów do 8.04.2022 r.
Etap 2. Przeprowadzenie konkursu i ocena nastąpi nie później niż 21.04.2022 r.
Etap 3. Występ laureatów i rozdanie nagród na uroczystym apelu w dniu 22.04.2022 r.
- Nagrody
- Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy za udział
- Laureaci z poszczególnych grup otrzymają dyplomy i nagrody
- Przewiduje się I, II, III miejsce oraz wyróżnienia
Decyzja komisji oceniającej jest ostateczna i nie przewiduje się odwołań.