„Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki”
Hadi Portavi, inicjator Godziny Kodowania
W dniach 6 – 13 grudnia nasza szkoła przyłączyła się do udziału w międzynarodowym wydarzeniu, jakim jest Godzina Kodowania. Celem tej inicjatywy jest przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw.
Uczniowie podczas lekcji informatyki rozwijali swoje umiejętności programowania, a także rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia. Aktywności były dostosowane do wieku. Pierwszoklasiści uczyli się bez komputera. Dowiedzieli się że każdy program to tak naprawdę ciąg czynności wykonywanych w określonej kolejności, a przejście przez labirynt krok po kroku i kolory zakodowane liczbowo okazały się wspaniałym wyzwaniem dla przyszłych programistów.
Czwarta i piąte klasy zdobywały nowe umiejętności korzystając ze świata Minecraft. Zadaniem dzieci było budowanie własnych gier za pomocą bloków kodu.
Klasy szóste i siódma do programowania wykorzystywały platformę edukacyjną: Blockly games, poznając tajniki kodowania z pomocą zbioru kilku gier, takich jak puzzle, labirynt, ptak, żółw, animacja.
Najstarsi uczniowie rozwijali zainteresowania programistyczne tworząc własne gry dzięki aplikacji NCLab. Definiowali niestandardowe polecenia z Karlem – robotem, który potrafi wykonywać sporo zaawansowanych czynności. Wymaga jedynie sprytnego programu i odrobiny cierpliwości.
Bardziej zaawansowani pisali w języku Python program, aby urozmaić codzienność astronautów na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Zadanie wykonywali za pomocą internetowego emulatora Sense HAT.
Wszyscy świetnie się bawili i dzielnie rozwiązywali problemy programistyczne. Wielu uczniów otrzymało certyfikaty, co jest potwierdzeniem osiągnięcia przez nich odpowiedniej ilości rozwiązanych zadań.
Anna Jelenkowska
.
.