BAKCYL W PSP W ŁOSIOWIE

Uczniowie klas VI – VIII w Publicznej Szkole Podstawowej im. J. Słowackiego  w Łosiowie wzięli udział w niecodziennych zajęciach dotyczących własnych finansów. Głównym założeniem programu było wskazanie młodym ludziom, jak mogą wykorzystać odpowiednie dla siebie usługi finansowe i zabezpieczyć własne potrzeby na przyszłość.

Lekcje były w formule online na platformie webinarowej przeprowadzane przez  ekspertów bankowości  – Wolontariuszy Projektu BAKCYL i dotyczyły następujących tematów:

– Od oszczędzania do inwestowania;

 – Twoje pieniądze;

– Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni.

    Uczniowie otrzymali wiedzę, z której mogą skorzystać codziennie oni sami ale również ich rodzice, znajomi czy rówieśnicy a dotyczyła następujących tematów:

  • Bezpiecznych haseł, które będą trudne do złamania, ale łatwe do zapamiętania.
  • Które hasła są najbardziej popularne a jakich należy unikać?
  • Bezpiecznej tożsamości w Internecie. Co należy zrobić, aby chronić swoją prywatność i nie narażać się na cyberprzemoc?
  • Co zrobić, aby nie paść ofiarą zjawiska tzw. catfishing (czyli kradzież tożsamości)?
  • Różnic pomiędzy posiadaniem konta prywatnego a otwartego w aplikacjach takich jak Instagram. Dlaczego konto prywatne jest bezpieczniejsze?
  • Co zrobić, aby nasz smartfon był bezpieczny?
  • Jak zachować się w sytuacji, gdy padniemy ofiarą cyberprzemocy?
  • Co to jest pieniądz? Historii pieniądza.
  • Dochodów, czyli skąd mamy pieniądze?
  • Co to są wydatki: stałe, zmienne i opcjonalne.
  • 3. Jak oszczędzać i planować wydatki?
  • Zabezpieczenia na „czarną godzinę” – fundusz bezpieczeństwa.
  • Jak nie paść oszustwom i piramidom finansowym.

 Chętni uczniowie z klasy 7 i 8 wezmą udział w konkursie wiedzy z zakresu finansów i cyberbezpieczeństwa. Etap szkolny  Konkursu Europejski Quiz Finansowy 2021/2022 odbędzie w szkole, w połowie grudnia 2021. Celem etapu jest powołanie dwuosobowych zespołów, które zostaną zgłoszone do EQF i będą reprezentowały naszą szkołę  w poszczególnych etapach Konkursu (etap wojewódzki, półfinał i finał).

                                                                         Koordynator projektu: Katarzyna Świderska

Skip to content