Czy lekcje matematyki z figur geometrycznych mogą być fajną zabawą? Oczywiście, że tak. Przekonała się o tym klasa 7 i połączyła zabawę z nauką wykorzystując długopisy 3D zakupione w ramach projekty „Laboratoria Przyszłości”. Używając tego sprzętu zapoznawali się z tematyką dotyczącą kątów i trójkątów. Młodzież wykonywała prace bardzo uważnie, starannie, skupiali się na zaznaczeniu odpowiednich obszarów. W czasie zajęć panowało duże skupienie i cisza. Po lekcji stwierdzili: „Już dawno nie byliśmy tak skupieni”.
Najważniejszą wartością w pracy z długopisem 3D jest włączanie młodzieży w działania angażujące je emocjonalnie, kształtujące takie cechy, jak wytrwałość, cierpliwość i dokładność w wykonywaniu podjętego zadania, pobudzanie kreatywności, ćwiczenie myślenia przestrzennego czy rozwijanie wyobraźni, a dodatkowo pracę zespołową i wsparcie poznawcze w budowaniu koncepcji matematycznych, zwłaszcza trójwymiarowego zmysłu wizualno-przestrzennego.
Agnieszka Łabiak