slideshow_szkolaslideshow_szkolaslideshow_szkola
Drukuj

„W KRAINIE LODU” – DOŚWIADCZENIA Z SUCHYM LODEM

W KRAINIE LODU” – DOŚWIADCZENIA Z SUCHYM LODEM

w klasie 4a

            Suchy lód to dwutlenek węgla w stałym stanie skupienia. W temperaturze pokojowej nie topi się, a sublimuje czyli bezpośrednio przechodzi w stan gazowy. Temperatura odwrotnego procesu to minus 78,5°C. Niewielu z nas miało okazję poznać właściwości tej substancji.


           W środę 24.10.2017 uczeń klasy 4a Wojtek Pawiński, na lekcji wychowawczej, podzielił się z klasą swoimi zainteresowaniami. Z pomocą mamy i pani od przyrody przeprowadził  bardzo ciekawe i atrakcyjne doświadczenia z suchym lodem. Najpierw pokazał jak przechowywany jest suchy lód i wyjaśnił skąd pochodzi jego nazwa. Przypomniał również o zasadach bezpieczeństwa. Koledzy i koleżanki  Wojtka mieli  okazję do zbadania właściwości tej substancji i do świetnej zabawy.   
         Mogli wziąć do dłoni kostkę suchego lodu, zobaczyć jak sublimuje i poczuć jego temperaturę na rękawiczce.  Uczestniczyli  też w zrobieniu „wulkanu bańkowego”. Podziwiali sztuczną mgłę, dymiące bąbelki i wiele innych fascynujących efektów.

            Dzięki inicjatywie Wojtka jego rówieśnicy wzbogacili wiedzę na temat zjawisk chemiczno- fizycznych. Bardzo dziękujemy!

 

AJ



W KRAINIE LODU” – DOŚWIADCZENIA Z SUCHYM LODEM

w klasie 4a

Suchy lód to dwutlenek węgla w stałym stanie skupienia. W temperaturze pokojowej nie topi się, a sublimuje czyli bezpośrednio przechodzi w stan gazowy. Temperatura odwrotnego procesu                        to minus 78,5°C. Niewielu z nas miało okazję poznać właściwości tej substancji.

 

W środę 24.10.2017 uczeń klasy 4a Wojtek Pawiński, na lekcji wychowawczej, podzielił się z klasą swoimi zainteresowaniami. Z pomocą mamy i pani od przyrody przeprowadził  bardzo ciekawe i atrakcyjne doświadczenia z suchym lodem. Najpierw pokazał jak przechowywany jest suchy lód i wyjaśnił skąd pochodzi jego nazwa. Przypomniał również o zasadach bezpieczeństwa.                             Koledzy i koleżanki  Wojtka mieli  okazję do zbadania właściwości tej substancji i do świetnej zabawy.

Mogli wziąć do dłoni kostkę suchego lodu, zobaczyć jak sublimuje i poczuć jego temperaturę na rękawiczce.  Uczestniczyli  też w zrobieniu „wulkanu bańkowego”. Podziwiali sztuczną mgłę, dymiące bąbelki i wiele innych fascynujących efektów.

Dzięki inicjatywie Wojtka jego rówieśnicy  wzbogacili wiedzę na temat zjawisk chemiczno- fizycznych. Bardzo dziękujemy!

AJ